Veel gestelde vragen

Antwoorden

Wat zijn de verzendkosten?

Wat betreft de verzendkosten hebben we ervoor gekozen om het simpel en gemakkelijk te houden. We gebruiken ongeacht de grootte en het gewicht van de bestelling maar 1 tarief voor elke zone. Dit zijn de tarieven:

  • Nederland : euro 4,00
  • Europa : euro 9,95
  • Rest van de wereld: euro 22,00

Bij een bestelling boven de honderd euro in Nederland worden er geen verzendkosten berekend. Als er iets geruild of gecrediteerd moet worden waardoor je order bedrag onder de honderd euro komt de korting op de verzendkosten te vervallen en zal deze verrekend worden. Indien je je complete bestelling aan ons retour, stuurt hoeven geen verzendkosten aan ons betaald te worden en/of worden deze retour betaald.

Alle pakketten die buiten Nederland verstuurd worden worden met priority mail verzonden en als ze lichter zijn dan 2 kilo ook nog aangetekend. We snappen dat als je een kleine bestelling doet de verzendkosten vrij hoog zijn, maar ben je een grote klant, dan kun je op deze manier ook veel voordeel behalen. Zou je bestelling in meerdere leveringen worden verzonden (als één of meerdere artikelen een langere levertijd hebben) dan betalen wij de extra verzendkosten.

Hoe weet ik dat mijn bestelling bij jullie is aangekomen?

Als je een bestelling in onze webshop hebt gedaan en alles is goed gegaan, krijg je hier per email een bevestiging van . Als je met paypal betaald moet je even opletten. Nadat je je betaling hebt gedaan, moet je op de button "terug naar handelaar" klikken om daar je bestelling af te ronden. Anders krijgen we namelijk een paypal betaling binnen en weten we niet wat je besteld hebt. Zou dit toch gebeuren dan is het altijd nog goed te maken want we hebben toch je email adres.

Op welke manieren kan ik betalen?

Alle bestellingen dienen vooruit betaald te worden.
Dit kan op de volgende manieren:
Betaling per bank/giro :
Voor Nederlandse klanten op rekeningnummer 133535185 ten name van Bizzare.
Voor klanten buiten Nederland zijn dit de internationale bankgegevens :

  • rekeningnummer : 133535185
  • IBAN-nummer : NL71RABO0133535185
  • SWIFT-code : RABONL2U
  • Rekeninghouder : Bizzare
  • Adres : Rechtstraat 44 Maastricht
  • Land : The Netherlands
  • Naam Bank : Rabobank
  • Adres Bank : Burg. Beckersweg 43 Mheer
Het is ook mogelijk om te betalen met iDeal of paypal (creditcards).
We verwachten je betaling binnen 10 dagen nadat je je bestelling hebt geplaatst.

Wanneer kan ik mijn bestelling verwachten?

Nadat we je betaling ontvangen hebben proberen we je bestelling zo snel mogelijk te verwerken. Vaak gebeurd dit al binnen 24 uur. Dit kunnen we doen omdat we zoveel mogelijk artikelen op voorraad proberen te houden. Deze voorraad hebben we tenslotte ook nodig voor onze winkel in Maastricht. Als één of meerdere artikelen van je bestelling niet op voorraad zijn (wat natuurlijk altijd kan gebeuren) kunnen we in de regel toch binnen 14 dagen leveren. In principe wachten we met versturen totdat je bestelling compleet is. Als maximum levertijd proberen we 21 werkdagen te hanteren. In sommige gevallen is er een langere levertijd (zoals bij sommige modellen van New Rock schoenen) maar dan is dat vermeld. Dan hoef je ook niet het hele aankoopbedrag te betalen maar is een aanbetaling voldoende.
Zodra je bestelling verstuurd is krijg je hier een mailtje van.
Wij versturen de pakketten met TPG Post met priority mail.
Leveringen binnen
Nederland: 2 tot 3 werkdagen
Europa: ongeveer 8 werkdagen
Rest van de wereld: ongeveer 10 tot 20 werkdagen

Wat gebeurd er als een artikel uitverkocht is?

In dit geval nemen we altijd kontakt met je op. In de meeste gevallen zijn onze artikelen snel weer leverbaar maar als de levertijd te lang zou zijn zoeken we samen naar een passende oplossing.

Kan ik ruilen?

Ja zeker, geen probleem. Artikelen kunnen binnen 30 dagen na ontvangst naar ons retour gestuurd worden. Je kan kiezen voor een ander artikel of een andere maat of voor je geld retour.

De voorwaarden hiervoor zijn:

  • De goederen moeten binnen 30 dagen na ontvangst naar ons retour gestuurd worden.
  • De zending moet voldoende gefrankeerd zijn (zo niet dan wordt ze door ons geweigerd).
  • De kleding mag niet gedragen, gewassen en/of beschadigd zijn.
  • Artikelen die niet meer compleet zijn, die door jou veranderd zijn, of die speciaal voor jou op maat gemaakt zijn kunnen niet geruild worden.

Wat als er iets niet klopt?

In dat geval gewoon even kontakt met ons opnemen. Zou er door ons, of bij de productie van een artikel een fout gemaakt zijn, laat ons dat dan zo snel mogelijk weten (maar in elk geval binnen 14 dagen). Controleer je bestelling dus altijd even bij ontvangst. In de meeste gevallen zullen we je vragen om het artikel naar ons retour te sturen (de verzendkosten hiervoor vergoeden we). Indien mogelijk zal het artikel vervangen worden en als dat niet mogelijk is zal je betaling retour gestort worden.

Ik wil kontakt! Hoe doe ik dat?

Het makkelijkst is altijd kontakt via email : [email protected] We proberen altijd zo snel mogelijk een reactie te geven op je vragen. Het is ook geen probleem als je ons vraagt om kledingsstukken op te meten (als je twijfelt over je maat). Telefonisch zijn we bereikbaar op nummer +31 (0)43 - 323 32 32 (op werkdagen tussen 10.30 en 18.00 uur) Je bent natuurlijk ook altijd van harte welkom in onze winkel (Rechtstraat 44, Maastricht)

Hoe kan ik me abbonneren op jullie nieuwsbrief?

Je moet eerst een gratis account aanmaken in de webshop. Daarna moet je de optie "abbonneren op nieuwsbrieven" aanvinken.

Wat kan ik verwachten van een nieuwsbrief?

Het is zeker niet onze bedoeling om je voortdurend met niewsbrieven te bestoken. We sturen deze alleen als we echt nieuws hebben. Dit kan gaan over nieuwe artikelen en collecties maar ook over promotie's . Als je je abbonneert ben je dus altijjd de eerste die weet van nieuwtjes en aanbiedingen, doe er je voordeel mee!

Wat zijn de openingstijden van jullie winkel in Maastricht?

Maandag : gesloten

Dindag : 10.30 - 17.00 uur

Woensdag : 10.30 - 17.00 uur

Donderdag : 10.30 - 17.00 uur

Vrijdag : 10.30 - 17.00 uur

Zaterdag : 10.30 - 17.00 uur

Ik woon niet in de buurt van Maastricht en kom voor een speciaal artikel naar Bizzare. Hoe weet ik dat jullie het op voorraad hebben?

In dit geval kun je ons het beste even mailen, duidelijk maken om welk artikel het gaat en om welke maat. We laten je dan weten of het artikel op voorraad is of niet,en kunnen het als dat nodig is ook voor je bestellen.

Waarom zijn sommige artikelen zo duur?

De prijs kan door enkele factoren hoger worden. Een behoorlijk deel van onze collectie is puur handwerk. We hebben het dan over de corsetten van Bizzare, alle items van Paulien Berkelaar en het grootste deel van de collectie in leer. Als voordeel hebben deze items dat ze ook echt op maat gemaakt kunnen worden en andere kleine aanpassingen zijn ook vaak mogelijk. Het nadeel is dat hier wel een duurder prijskaartje aanhangt maar dat is vrij logisch. Ze zijn arbeidsintensief om te maken en die arbeid vind ook hier in Nederland plaats en niet in de lage loon landen. Omdat de meeste van onze kledingsstukken ook bedoeld zijn voor mensen met een uitgesproken smaak zijn de oplages ook niet zo groot. Het is voor de prijs een groot verschil of een merk duizenden items laat maken in bijvoorbeeld China of tientallen in Europa. Daarnaast letten wij ook erg op kwaliteit. Vaak kunnen we vergelijkbare kledingsstukken goedkoper inkopen maar meestal is de kwaliteit dan ook minder. In deze gevallen gaan wij voor de kwaliteit en niet voor de prijs. We vinden het belangrijk dat je lang plezier hebt van je aankopen. Tot slot zijn er sommige webwinkels waar je vergelijkbare artikelen ook goedkoper kan krijgen. Maar meestal hebben die een geheel andere werkwijze dan ons. Vaak worden de artikelen pas bij hun leverancier besteld nadat jij je bestelling betaald hebt. Wij proberen altijd zoveel mogelijk op voorraad te hebben. Dat is ook nodig omdat we ook een winkel in Maastricht hebben en niet alleen op internet handelen. Met andere woorden, onze levertijd is meestal veel sneller.